2013. március 29., péntek

Már megint pályázat!

Előfinanszírozás. Ugye milyen szépen hangzik?
Az én személyes, begyöpösödött elképzelésem szerint az Előfinanszírozás, mint olyan, azt jelenti, hogy az elnyert összeg még a projekt megkezdését megelőzően megérkezik. A megvalósító ebből finanszírozza a programját.
Nos, simán eldobtam a kanalat, mikor jóízű falatozás közben az interneten egy NEA tájékoztatót néztem (feltöltött videoanyag volt X városból). Kedves, csinos, jól felkészült hölgy okította a még eddig soha nem pályázott résztvevőket a NEA "módszertanra". Majd egyszer csak a következőt mondja (nem szó szerinti idézet): Egy pályázat akkor előfinanszírozott, ha a projekt megvalósítását követő záró elszámolás határidejének lejárta előtt megérkezik a nyertes összeg. Majd sajátos gesztusaival megspékelve odatette a mondat mögé a kis kérdőszót: Igen? Nyilván azt kívánta ezzel kérdezni, hogy érti-e a tisztelt hallgatóság az elmondottakat.
Én értettem. A húslevesem is. Fuldoklás közben visszatekertem a videót és jól felhangosítottam. Ezt még megtettem párszor. Többször is értelmeztem ugyanazt a mondatot és arra jutottam, hogy jól értettem.
Tehát megint a civilekben, az egyszerű emberekben, az egyszerűen gondolkodókban van a hiba. Totál nem láttam eddig még sehol erre utaló leírást, hogy mikor is előfinanszírozott egy pályázat (ez most kizárólag a NEA-ra vonatkozik). Az én csökött kis pályázatírói agyammal azt gondoltam sok száz másik civil társammal együtt, hogy akkor valósul meg az előfinanszírozás, ha a megvalósítás előtt megérkezik a pénz. Nos, már megint tévedtem.
Most már biztosan tudok két dolgot:
1. ha projektet akarsz csinálni, oldd meg magad a finanszírozást, a civilek csak egymásnak fontosak
2. ne egyél munka közben, mert megfulladsz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése